Arabisch en Hebreeuws studeren op locatie

Al-hamdu lillah

Lieve mensen,

Vannacht in alle vroegte aangekomen in Cairo, hoewel het als heel laat aanvoelde.. Geen slaap gehad en de reis van Hoogeveen naar Heerlen met de trein en van Heerlen naar Keulen/Bonn met de auto waren slopender dan verwacht. Sowieso het hele afscheid nemen..

Maar nu zitten we er dus. Voorlopig in het HelioCairo Hotel in de wijk Heliopolis, volgens mij redelijk aan de rand van de stad. Vandaag proberen we nog een makelaar te pakken te krijgen om ons adresjes te laten zien waar we appartementen kunnen huren. We gaan telefoonkaarten regelen, Egyptische pounds gepind, water gehaald en.. ONTZETTEND GEBAALD dat het hier regent. Me and my big mouth: 'Nee, die paraplu heb ik voorlopig niet meer nodig..' en 'Ik ga nog even dansen door de regen, want ik voel die de komende maanden toch niet meer..'

Hmm, horen jullie iemand klagen? Mensen, ik zit in Cairo en die regen overleef ik wel. Ik ga heerlijk genieten van mijn aanwezigheid in mijn geboorteland, ik ga de taal (verder) leren, ik ga de mensen ontmoeten, ik ga deze stad en het land verkennen. Het gaat allemaal helemaal goedkomen!! :-D

Foto's komen binnenkort, ik moet eerst nog uitzoeken hoe ik ze scherp krijg.

Ik laat snel weer van me horen!

lazim asta'zin dilwa'ti (ik moet me nu verontschuldigen)

Yallah, bye!

Erik

Reacties

Reacties

Hennie & Frits

Hallo Erik,
We wensen je een heel goede tijd toe in Cairo. Veel plezier, maar ook succes met je studie.
Hartelijke groeten, H&F

Freek

Ahlan wa sahlan fi'l Masr (of zoiets: welkom in Egypte).

Wat leuk: ook ik logeer geregeld in het Helio Cairo Hotel (waar ze niet aan onder-lakens doen...). redelijk voordelig is het wel.

Ja, bard ketir (bar-koud), ook hier in El Tur, waar het een paar dagen gelden zelfs voor het eerst sinds 7 - 8 jaar heeft geregend. Maar: de bedouinen-boeren zijn er blij mee. DUS ik ook, ook al kraken mijn oude botten.

Kom eens langs, nu je toch in de buurt bent!

Enjoy Egypt, zelfs in de kou! Grote groet, Freek

Vera

He Erik!

Wat mooi dat je in Cairo zit! Ik wens je in ieder geval een prachtig mooie tijd toe en ben wel een beetje jaloers op je hoor. Ondanks dat het daar ook regent ;)
Super leuk dat ik je pas nog onverwachts tegen ben gekomen, erg gezellig!
Tot ooit maar weer, ik blijf je verhalen volgen en ben nu al benieuwd naar je foto's!

Take care! Groetjes Vera

Jelmer

heeee Erik!!

Haha, moest wel lachen, regen in Caïro hahaha. 't Zal wel van korte duur zijn, dat is hier een ander geval... Succes met het vinden van een leuk appartement en ik ga je verhalen volgen!

Kuzz

maarten

Heb ik iets gemist? Was nog maar net bekomen van de eindejaarsgroet en nou dit weer. Als we in de buurt zijn, komen we langs.

Groeten van Maarten

Heee Erik

Leuk om jouw reisverslagje te lezen. Ik ga ervan uit dat je heeeeel binnenkort een zonniger verhaal hebt !!
Ik werk trouwens -gelukkig- ergens anders.
x Jocelyn

Laura

Lieve Lieve Erik,

Vandaag zijn de rollen omgekeerd, ik zit nu in Nederland en niet meer in Afrika. Jij zit niet meer in Nederland en wel in Afrika! Nu kan ik dus jou blog lezen en berichtjes schrijven en ik ga er verder ook niet over liegen, ik vind het heel gemeen, dat mag je best weten. Toch is het ook wel weer leuk want ik gun je de beste tijd ever en met mams winkelen tussen de platpratende twentenaren heeft ook wel weer wat.. nouja, voor een paar minuten dan. Een troost, hier regent het ook dus ik deel je pijn :)
Schat, ik wens je zoveel plezier en avontuur en ik hoop dat je zoveel mooie mensen ontmoet die je nieuwe verhalen vertellen die je nooit hebt gehoord. Geniet en leef en maak er wat moois van, je verdiend het!
Ik mis je,
Laura

Bea

Hallo Erik

Een goede tijd toegewenst in Egypte!!!
Geniet ervan...

groetjes
Bea

willemien den oudsten

mobruk masha allah
ana masha elkahira badr osbuin

Willemijn

Geweldig! Ben blij dat jullie veilig aangekomen zijn... Het gaat nu echt beginnen Erik :D Spannend!!

Heel veel plezier, tot snel, en uiteraard een dikke yella bye!

Chris

Sahbi! Nu al in Egypte...alweer een jaar geleden dat we ons eerste tentamen Arabisch maakten. Tijd vliegt man. Succes met jezelf Arabiseren, maar dat moet volgens mij helemaal goedkomen;) Zijn er nog meer van de oude TCMO groep met je meegekomen?

Salem min Honduras wah Rab Ma3k,
Chris

p.s goede keuze om deze site te gebruiken!

susan

Beast!!!

Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen. Gelukkig blijf je wel een echte Hollander met je geklaag ;-) Succes met alle regeldingen en geniet baie!

Liefs en dikke kus
Suus

Emmy en Wim

Hallo Erik,

We gaan zeker jouw spannende berichten uit Cairo volgen. Hopelijk kun je vele positieve banden met je geboorteland knopen.
En geniet ervan.

Groetjes
Emmy en Wim

Marian

Hoi Erik,

Zoals je kunt zien volg ik je.
Mis je toch wel heel erg, vooral nu ik je net weer gezien had. Veel plezier en geniet, het leren gaat dan vanzelf.

Liefs Marian

khaled mansour

Masr nawarit beek !!
I zal in cairo zijn vanaf 14/3 tot 23 /3
Hou contact en ik zal je tijdig mijn egyptisch telefoon nr. geven ( ik weet het namelijk nu niet).Dan kunnen we iets afspreken.
Hat gaat wel goen in gruno , en ook in Heerenveen
tot horens 'khaled

Shon

Assalaamu `alayykum!
Zoiets toch? Leuke site zo man! Geniet van je tijd daar, ook in de regen!
Ani mekaveh sheha'aravit shelcha tuchal l'hishtaper aval al tishkach et ivrit shelcha! ;)
Dash miyrushalayim!

evelien

waat?? was je al weg?? das best snel.
maar wel leuk dat ik je via dit medium in de gaten kan houden.. :D
geniet van dat mooie land!! en veel succes.

groetjes evelien

Carolien en Reinder

Beste Erik,
Fijn dat je ons op deze wijze op de hoogte houdt van je wel en (hopelijk weinige) wee.
Geniet van de mensen en de Egyptische cultuur in je geboorteland.
Groetjes van de hele familie in Zoetermeer, Reinder.

Resturant BEN'Z

Yom tov,

Beste Erik, We wensen je een heel zalige tijd toe in Cairo. Veel plezier en succes met je studie.
BEHATS LACHA!!

Aukje Scholten

Hai Erik,

Vanuit het Opnamekamertje bij de OHK lees ik jouw verhaal.
Lijkt me echt geweldig en tegelijk ook wel spannend.
Leuk om op deze manier iets van jouuw verblijf aldaar te lezen. Ik wens je een hele fijne en leerzame tijd.
Tot ziens.

Gr.

Sanne

Hai laiverd,

Fijn dat je goed bent aangekomen en dat het grote avontuur nu echt is begonnen, hoezee! Morgen met Aynur afgesproken in Mr. Mofongo's, raar dat je er niet bij bent! Ben er achter gekomen dat ik op 1 en 4 juli nog mondelingen heb... Die ga ik dus verplaatsen, want Egypte en Israël zullen voor niks wijken!
Geniet met volle teugen, grote ogen en open mond!

Liefs, Sanne

Mariet en Albert

Hoi Erik,
We gaan je helemaal volgen in Egypte.
We wensen je een hele goede tijd en zien uit naar de volgende berichten.
Groet Albert

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!