Arabisch en Hebreeuws studeren op locatie

Ma'alesh ("helaas")

Vandaag hebben we de introductie gehad van het lesprogramma dat we gaan volgen. Hetgaat druk worden: elke dag les van 9.00-13.30u. Maar de eerste 2weken krijgt de groep, die de toets van Kullu Tamam niet gehaald heeft, twee uren extra les per dag om de achterstand weg te werken. Ja, mensen.. Ik heb de toets 'gebuisd' (niet gehaald, op z'n Vlaams): een 4,8 en dat was nog een soepele berekening! Betekent dat het dus eigenlijk een 2 zou zijn geweest ofzo.. Maar goed, de docenten van het instituut zijn coulant en geven ons de eerste twee weken bijles. Daarna moeten we alsnog een toets maken om te bepalen of we het vak mogen volgen of niet..

De introductie was interessant! De groep bestaat dit jaar uit 30 studenten en dat is voor het NVIC een erg grote, waardoorde groep gesplitst is. De studenten uit Amsterdam (verreweg in de meerderheid) en die uit Utrecht zijn bij elkaar geplaatst en wij zitten in de groep met studenten uit Leiden en Nijmegen. Morgen hebben we de eerste echte lessen, want vandaag hebben we presentaties gehad over praktische zaken en over het leven in Cairo in het algemeen. Hierna zijn we in een touringcar gestapt (té toeristisch, maar dat kwam door de tégrote groep) en hebben een rondrit door Cairo gemaakt. We zijn nergens uitgestapt, wantde docente moest op tijd thuis zijnom borstvoeding te kunnen geven aan haar pasgeboren dochter. De pyramides hebben we dus wel eindelijk gezien, maar het bezoek eraan moeten we alsnog zelf plannen. Nog geen duidelijk beeld van de andere studenten,want iedereen trekt vooralsnog noglichtelijk naar de eigen groep toe.

In huis zijn we inmiddels gewend, alhoewel de ontmoeting met onze eerste kakkerlak wel voor enige hilariteit zorgde. Ik heb m gevangen onder een glas en deze staat nog steeds op het aanrecht. Beetje zielig misschien, maar we zijn er nog niet achter wat we met hem/haar doen. Aangezien het beest er al een paar dagen is, twijfelen we nu of het Hendrik of Zaza moet heten of dat we het naamloos zullen laten. Naast Hendrik/Zaza hebben we een beest in de badkamer dat heel oud is,onwijs veel lawaai maakt en volgens ons zou het kunnen dat het binnen nu en 4 maanden de badkamer uitkomt stuiteren als het aan het centrifugeren is..

Na de sterke bak capuccino die ik net heb genuttigd, stuiter ik nu zelf weer terug naar het appartement om verder te studeren om morgen misschien een iets minder flaterige indruk te maken als we de eerste Egyptisch-Arabische les krijgen..

Yallah, bye!

Erik

Reacties

Reacties

Freek

Jammer van de "gebuisde" toets; sukses bij het volgen van de bijlessen.

Wat de kakkelak betreft: je weet wat ik ermee doe. Maar alsje geen beul wilt spelen, mijn advies: laat hem ergens los waar je 'm nooit meer tegen zult komen.

Noem hem zoals je wilt, maar noem hem geen "Muhamed"! Je weet maar nooit, tenslotte. Als je tenminste niet het nieuws wilt halen!

Nogmaals veel sukses; Grote Groet, Freek

Paulien

Hoi Erik!

Jammer van je toets..., ploeteren op de bijlessen dan maar, je hebt nu tenminste weer een adres om te studeren, hoop dat dat een beetje rust geeft.
Een vriendin van mij is op het moment ook bezig met het plannen van een reis naar Egypte, dus als er nog goede tips zijn, dan hoor ik het wel;-)
Vliegen vanaf Keulen lijkt me natuurlijk tip nummer 1!

Groetjes Paulien

Bea

Hallo Erik

Hopelijk lukt het je om de eerstvolgende keer de toets wel te halen. Veel succes toegewenst.

Susan

Beast,

Dat jij toch niet zo goed bent met dieren...

Balen dat je de toets niet hebt gehaald! Gewoon keihard werken dan komt het allemaal helemaal goed!

Succes in ieder geval.

Dikke kus

Suus

Fieks

Hee Erik, leuk om te lezen wat je allemaal doet daar! Klinkt helemaal geweldig en lijkt mij zelfs leuk om daar les te krijgen! Hihileuk weer die kakkerlakken, doet me een beetje denken aan Opposite Lodge, waar ze zo gauw als je het ligt aandoet alle kanten op schoten...vooral richting oven!
Hier trouwens ook al genoeg kakkerlakken gezien. In Bangkok kroop der een over mijn rugzak en over mijn kleren heen...bah! Enige dat ik weet is dat je der niet op moet gaan staan want dan komen er nog honderd meer bij! Genoeg onzin over die makkers!
Wens je nog een hele geweldige tijd daar, maar dat zal wel lukken! Ow ja en ook goed studeren natuurlijk ;)
Liefs en dikke kus uit Brisbane

Fieks

sjonge sjonge schaam me kapot, net afgestudeerd en dan ligt met een g...hihi moet natuurlijk met ch!
daag maar weer

Farashe

Hey Eerebeer,

Nou nou, jij je toets niet gehaald. Maar goed ook, ga je eindelijk eens wat doen! ;) Balen man, maar het komt vast goed. Je had immers inmiddels zelf je meeste foutjes al ontdekt dus die vis je er over 2 weken wel uit.

Een groter dilemma lijkt me Hendrik (Eigenlijk vind ik Zaza mooier maar ik stem voor mannetje want zaza= eitjes). Knoop-doorhak-hart-onder-de-riem is misschien deze quote van wikipedia:

"Ze zijn taai en sommige soorten kunnen tien tot veertig dagen zonder eten. Ze kunnen zelfs nog veertien dagen zonder kop doorleven."

Laten staan en hopen dat ie verdwijnt gaat dus niet werken en al je moed verzamelen om de beul uit te hangen dus ook niet. Mijn suggestie daarom: Meenemen naar je eerste tripje pyramide kijken, hem daar droppen, en er dan op rekenen dat de terugweg door de woestijn door henni-boy in 40 dagen minder goed wordt doorstaan dan het bijbelse volk.

Lukt dit niet dan ga ik volgende keer voor je op zoek naar een goede serveertip ;)

Hey genieten daar he, en behave, gaan wij weer verder na het tv moment van 2008 van mister de vreeeeeze

Tot snel,

Besos!

wim

Nou Erik, dat is wel even een kleine teleurstelling, maar gelukkig niet onoverkomelijk met de aangeboden extra hulp. En ik ben bij Arabisch wel van veel lager dan een 4.8 naar zeer acceptabel niveau gesprongen, dus dat komt allemaal best goed.
Succes, ook voor de anderen,
Wim

aya

wij willen ook graag zo'n mooie roze eethoek, waar kun je die krijgen? :P

annemieke

goed van je te horen! Leuke verhalen.
veel plezier, liefs annemieke

Deb

Hey jammer van je toets, heb net even al je berichten gelezen, nog geen tijd voor gehad. Maar leuk appartement zeg, jammer van de huisdieren. Succes met de bijles.
kus
deb

Remco

Ha die Erik,

Balen van die toets, maar gelukkig een herkansing. Ben je al een beetje geacclimatiseerd in je country of birth? Die kakkerlakken moet je gewoon splashen. Wel ff checke of het een mannetje of vrouwtje is natuurlijk, lijkt me duidelijk. Succes met studeren en veel plezier daar!

Souraya

Hai Erik,
Ik vind het heel interessant om te horen wat je allemaal meemaakt. k ben zelf half egyptisch en wil volgend jaar ook egyptisch gaan leren omdat ik dit maar miniscuul kan. Ik zou graag wat informatie van je willen hoe je dit hebt geregeld en waar je de lessen hebt gevolgt. Want zie ook dat je met allemaal nederlanders les hebt?
Graag zou ik een klein mailtje van je ontvangen,
alvast bedankt!

Masalama Souraya

SourayaHassan@hotmail.com

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!